Novi Sad
08.10.2012.
12:14 > 10:29
Prihodi novosadskih pijaca drastično padaju, i velika je verovatnoća da će već u februaru naredne godine zvanično biti veći rashodi od prihoda JKP "Tržnica".
  • 09.10.2012 09:48
    kupujmo domace -
    vojvodjansko kod vojvodjana !
  • nisam Anonimus

    09.10.2012 09:08
    ZA ONE KOJI NE ZNAJU
    Kao bivši radnik na pijaci, koji sam proveo par godina sa nakupcima. Računica je ovakva: Prevoz robe sa Kvantaške pijace je na bilo koju drugu u gradu je od 400-600 din, dnevni zakup tezge na pijaci 440 din, šestomesechni obavezni zakup je 22000 din, naravno za sve to se plaća PDV. Razlika u cenama sa Velike pijace i male je naviše 15 din može da se desi i 20 din. Što znači da svaki nakupac treba da proda minimum 100 kg bilo koje robe dnevno da bi da bi izvukao novce. Naravno ako ne doručkuje, i ako je ne pušač, i ako nema decu, i ne plaća račune. Radno vreme pijace je od 07h do 18h. Krvav je to dinar, ali je pošten,.
  • 09.10.2012 07:47
    Novosađanin
    Pa normalno je to, prvo na limanskoj pijaci svako jutro kad prolazim nevidim nijednog proizvođaća, nego samo nakupce, koji kad pitaš koja je to vrsta povrća u mnogim slućajevima i neznaju tačan naziv, drugo skuplji su od mnogih prodavnica gde je u cenu uračunat i PDV, a trće nedozvoljavaju da biraš nego ti oni ubacuju u kesu, što je izuzetno nekulturno i primitivno, jer za svoje pare JA HOĆU DA BIRAM. A što se tržnice tiče imaju istu boljku kaoi sva javna preduzeča VIŠAK ZAPOSLENIH NAJMANJE 50%, PA NEKA SE REŠE NERADNIKA KOJI SAMO PRIMAJU PLATE.
  • Dule

    09.10.2012 07:41
    pijace
    Udarili ste harac na parkinge svuda oko pijaca i sada se cudite da niko ne dolazi?
  • 09.10.2012 07:10
    NEVEROVATNE ZARADE
    Neverovatno velike zarade u odnosu na ulozeni rad, otprilike ovo znaci "neverovatno velike zarade" Ovde mislim i na plate "zaposlenih" i na prihode ostvarene od ubiranja haraca - pijacarine.
    Za one koji nisu upuceni pre podele JKP preduzeca u postizbornom ciklsu Trznica je od mogucih pet "zvezdica" imala 4 ili 5 dok recimo Zelenilo ima 1 ili 2 "zvezdice". Zvezdice oznacavaju finansijsku moc firme odnosno novac kojim ona raspolaze.Svez, svakodnevno prikupljen i opipljiv kes sa kojim nazalost moze da se radi svasta osim onog obaveznog. O platama zaposlenih,donacijama "maticnim" strankama itd itd mogla bi se napisati lepa knjiga sa groznim sadrzajem. To je to otprilike ali u stvarnosti to je mnogo crnje. E sad svemu polako dolazi kraj "zvezdice" otpadaju a panika raste.
    INACE NEKAD SU I ZARADE PREPRODAVACA BILE NEVEROVATNE. ROBNE TEZGE KOJE SU SAD PRAZNE PLACENE SU I PO 15000 DM (ZAKUP) PLUS REDOVNA PIJACARINA."IZ NEVEROVATNIH ZARADA IZUZIMAM POLOPRIVREDNE PROIZVODJACE KOJIMA SU PIJACE PRILIKOM GRADNJI U DAVNA VREMENA I BILE NAMENJENE A TO IM I JESTE OSNOVNA NAMENA.
  • Sale

    09.10.2012 07:01
    Pijaca - prošlo vreme
    Po meni su pijace najveća rugla sa najboljim zauzetim lokacijama u gradu. Prođite bilo kojom pijacom popodne, uveče... Svuda prljavština i trulež... Slažem se da se negde na periferiji izgradi velika centralna pijaca, ali zato iseliti ove iz grada. Umesto njih treba da organizuje pijačna prodaja na trgovima jednom nedeljno, posle se sve počisti i to je to. Uostalom, šta je "trg" nego mesto gde se trguje.
  • 09.10.2012 06:52
    detos
    redovno kupujem kucnu hemiju i kozmetiku na detelinarskoj pijaci, iako je pored Rodic, a nedaleko i Lili i DM.
    cene sampona, kupki, dezodoranasa, cilit bengova itd. su 50% manje od gorenavedenih prodavnica, topla preporuka.
  • @Perica - Poljoprivredni proi

    09.10.2012 05:07
    šta znači "neverovatne zarade"?
  • mile

    09.10.2012 04:50
    I sta to onda znaci.Pogresno tumacenje mavedenog .Ako marketi itd. mogu da izlaze sa tim cenama a ynamo kako se formiraju cene u njima onda znaci da neko orodaje robu po naduvanim cenama.Ako seljak daje robu u market po jednoj ceni a prodaje je po skupljoj na pijaci o cemu mi onda pricamo.Ako su nesposobni ili alavi nek propadnu il nek se i dalje drze svoje cene tj. inata.
  • Ime

    09.10.2012 04:22
    Pijacu ugrozavaju nakupci koji drze takve cene. Da se radi o proizvodjacima, cene bi bile nize.
  • 1 NS

    08.10.2012 22:33
    "vodič"
    Živim u krugu 3 pijace. Trudim se da se jedem zdravo. U najkraćem:
    Futoška je užas. Kad god pomislim da znam sve štosove uvek (mada sam proredio kupovinu tamo do maksimuma) me iznenade nekim novim.
    Riblja ima najmanju ponudu voća. Najniže su i cene.
    Limanska je prividno skupa, ali pošto možeš da biraš onda manje baciš pa ispadne jeftinije! (Prvo pitajte za biranje i nema frke koji god da je odgovor).
    ________
    Na Futoškoj nikada banane nećete dobiti po ceni koja je istaknuta (nego po većoj koja je zaturena, malo ili potpuno).
    Ne mogu da shvatim upotrebu trikova koji mogu da prođu samo jednom. Prirodna ekonomija nalaže da se boriš za vernost kupca, a ne da ti pravi besplatno antireklamu, da beži od tebe.

    ____________

    Itd...
    Za kraj: kupujte što bliže terminu zatvaranja pijaca jer cene svuda smanje.
  • Perica

    08.10.2012 20:24
    Poljoprivredni proizvoddi
    Na pijacama su se uglavnom prodavali poljoprivredni proizvodi do pocetka 90-ih i inflacije. Tada se po pijacama pocelo prodavati sve i svasta a tezge su pretvorene u mini komisione. Robne kuce su zatvorene a pijace su cvetale. Danas se roba ponovo seli u robne kuce ili markete a pijacama ce uskorom biti vracena njihova stara namena.Na najlonu nema automobila zato sto su cene bile paprene i previsoke a zarade zaposlenih u trznici neverovatne.
  • Dejan Stanić

    08.10.2012 20:08
    PREPRODAVCI,kad prestanete KRASTI na merenju i istaknete cene i budete konkurentni tim marketima eto ja ću doći.
  • 08.10.2012 17:56
    Nakupci
    dajte mi jedan dobar razlog zašto da kupujem od nakupaca!

    osim toga niti na jednoj tezgi niti jedna cena nije istaknuta. stvar je slobodne procene, trenutne ponude i potražnje i raspoloženja prodavca.

  • G

    08.10.2012 17:45
    @Anonimus - jako vam smeta drugačiji naglasak od vašeg gospodine?
  • Marina

    08.10.2012 17:40
    Na kvantaš se ide između ponoći i dva ujutro. I to ne na pijacu, nego na parking iza pijace. Ako nisu baš proizvođači na tom parkingu, onda je sigurno prva ruka iza njih. Ušteda je i do 50%, naročito za ono što kuujete za zimnicu.
    Na ostalim pijacama kupujte samo od baka koje na tezgama imaju do 20 jaja, par veza začinskog bilja, po koju saksiju "rasađenog" cveća, bar buketa sečenog cveća i po koji kilogram sezonskog povrća koje ne nije ni do "kolena" onim lepo složenim primercima okolo..... I naravno nemote da se bojite da od istih kupite i rendane bundeve, domaći ren u teglicama ( ako vas baš mrzi da sami rendate) i slične špecije :)
  • Slusalac

    08.10.2012 16:58
    Mini pijace.
    Slazem se sa vecinom iznetih komentara. Samo bih dodao zasto da idem do pijace gde imama problem da se uparkiram ili da cekam gradski prevoz kad ispred svake robne kuce ili vece raskrsnice postoji divlja mini pijaca (Detelinara,Kokra sa obe strane bulevara itd).
    Slazem se u oceni da je jedina uredjena po nekim standardima Limanska pijaca . Futoska je ruglo sprem Limanske pijace.
  • semtex

    08.10.2012 15:55
    ?
    Ko im brani da uvedu fiskalne kase i aparate za kartice?Problem je sto su nakupci,a ne proizvodjaci.
  • 08.10.2012 15:16
    koliko
    stranog naglaska ima na pijacama ?
    ja zaista kupujem samo domaca-kod vojvodjana !!
  • ns trgovac

    08.10.2012 15:12
    pijace su najveci javni izvor sive ekonomije na koji drzava ne reaguje.....nema fiskalnih kasa,krade se na vagama koje nisu bazdarene....niko ne reaguje da to spreci... i normalano je da se ljudi okrecu megamarketima i specijalizovanim prodavnicama.
    Koliko se samo miliona dinara obrne za jednu noc na kvantaskim pijacama sirom Srbije...i to sve na crnooooo a mi koji smo resili da placamo poreze,doprinose,razne takse za police isl. ispadamo ovce i dozvoljavamo inspekciji da se igra sa nama zbog sitnica....
  • telep

    08.10.2012 15:00
    Pijaca na satelitu je propast, cene astronomske a kvalitet nula, em ne daju da biraš šta ćeš da kupiš. To su sve preprodavci koji nemaju veze sa poljoprivredom, cene su im kao da je prva klasa a verovatno je isto uvozno kao i u marketima.
  • Sale

    08.10.2012 14:39
    Sve ce navesti samo ne ono sto jeste istina!

    On kaze: " korišćenje elektronskih kartica, odloženo plaćanje" u hipermarketima ugrozava rad pijaca a ja kazem prozivodi istog ili boljeg kvaliteta po nizim cenama u hipermarketima ugrozavaju rad pijaca!
  • Vlada

    08.10.2012 14:11
    većina prodavaca na pijacama su preprodavci sa kvantaša a na kvantašu kupuju i sve STR-džije kojima pijaca nije primarna delatnost pa ne lupaju cene kao preprodavci.
    sa druge strane veliki lanci kupuju naveliko tako da u startu mogu, ako hoće, da budu povoljniji i od kvantaša...
  • 08.10.2012 14:09
    privatni kapital,
    trznicu pod hitno treba privatizovati,pa cete videti kako se domacinski posluje,,
  • Kupac

    08.10.2012 14:07
    a PDV
    Nije mi jasno zašto su megamarketi konkurencija. Megamarketi plaćaju PDV, a na pijaci toga nema. Pa kako onda nemaju mušterija, kad su u startu u povoljnijem položaju? Ili su navikli da na dinar zarade dinar. A o kvalitetu nepoljoprivredne robe ne želim ni da pišem.
  • Agronom sa sela

    08.10.2012 13:54
    Proizvod
    Mi ono što prodajemo na kvantašu i pijaci NIKAD ne jedemo!!
  • 08.10.2012 13:29
    Baš pričam sa babom i kolegom menadžerom na ovu temu : "i velika je verovatnoća da će već u februaru naredne godine zvanično biti veći rashodi od prihoda"

    Kaže baba da bi ona povećala pijačarinu, a kolega kaže da bi on smanjio rashode. A ti Tubiću sad vidi kojem ćeš se privoleti carstvu.
  • Бачванин

    08.10.2012 13:19
    .. ма ко Вас из ДСС шљиви...дошли да се опарите у Тржницу и цврц...
  • Laki

    08.10.2012 13:13
    Jos uvek
    preprodavci na pijacama na Limanu i Futoskoj zive u 90-tim godinama.Zakidaju nas kod merenja,neljubazni cak i drski,roba nije sveza a i kvalitet je pod znakom pitanja.
  • 08.10.2012 13:09
    Pre pola godine svojim očima sam video situaciju kada je prodavac sa pijace kupio desetak komada karfiola u jednom megamarketu prekoputa Limanske pijace.
    Nedugo nakon toga, otišao sam na pijacu da kupim još neke stvari, kad ono, isti onih desetak karfiola se šepuri na pijačnoj tezgi, i to naravno skuplji nego u megamarketu.

    Na toj istoj pijaci, gotovo svi prodavci su bivše izbeglice koje nikada u njivu nisu zakoračile, a umeju da LAŽU kupce o nekakvim "ekološkim" proizvodima, "sveža roba" i slično...
    A svi znamo da robu nabavljuju po veleprodajnim cenama na Kvantašu.

    Ne pada mi na pamet da kupujem na pijacam kada mi je u megamarketima jeftinije, lepše i lakše da pazarim.
  • Steva

    08.10.2012 13:08
    šta sad
    Dolazi na tapet euforija,trka za razvijenim svetom.Niko nije video,da građani sve više "kržljave",a svi su hteli da se slikaju pored objekata,koji su i u bolja vremena,bili po malo megalomanski.Razvojem su se bavili oni,kojima to nije posao,samo su imali političku moć.Na žalost,sve su to plaćali parama,onih koje sad pitaju:"Šta dalje?"
  • deran

    08.10.2012 12:58
    nije nego
    smanjite kirije tako da prodavci mogu smanjiti cene i rešili ste problem. Prošlo je vreme kad ste lopatama skupljali lovu.
  • Limanac

    08.10.2012 12:56
    Zanimljiva analiza
    U potpunosti se slažem sa analizom i za riblju i za Detelinarsku pijacu. Ali, nije pomenut problem sa parkiranjem u okviru "kvantaša", kao ni sa prodavcima na istoj pijaci koji varaju pri merenju. Takođe, rekao bih da je trenutno "najjača" gradska pijaca i po cenama i po usluzi Limanska pijaca.
  • Rade

    08.10.2012 12:54
    "kupci više ne gledaju kvalitet poljoprivredih proizvoda, nego je pri odabiru presudna cena" - a na pijacama je, je li, sve neprskano, organsko, zdravo, pilici hranjeni samo kukuruzom... Pa megamarketi uzimaju robu od istih tih proizvodjaca a cesto na pijacama ljudi preprodaju robu kupljenu u megamarketima. Posto je roba ista, naravno da cena presudjuje.
  • sale ns

    08.10.2012 12:51
    Ajaoj
    Evo mi suze na oči ! Najpre se raspitajte pod kojim uslovima se "dobijaju" tezge na NS pijacama pa onda pišite o žalopojkama.
  • 08.10.2012 12:47
    Nastyface
    Takodje je problem to sto su pre 20 godina na pijaci bili 90% proizvodjaci a 10% preprodavci, a danas je 90% preprodavaca a svega 10% proizvodjaca. Ako vec treba da kupujem od preprodavaca, onda cu radije kupiti u megamarketu gde me ne varaju na kantaru.
  • 08.10.2012 12:43
    Meni je najpresudnije to sto na pijaci ne mogu da biram a u supermarketu mogu. Cim na pijaci uzmem da prebiram koju jabuku, krusku, paradjz, krastavac, pomorandzu, . . . zelim da kupim, prodavac mi odbrusi "NEMA BIRANJA!!!" i krene da mi iz ruku otima ono sto sam probrao. Pa stani malo dragi preprodavce i nakupce na pijaci, ja kada ti vec dajem MOJE pare hocu da uzmem ono sto meni prija a ne ono sto mi ti uvalis. Individualnih proizvodjaca na pijaci se meri u promilima, sve ostale tezge drze oni koji robu u ranim jutarnjim satima kupuju na kvantasu i onda donose da preprodaju na pijacu. Isto tako i oni iz supermarketa robu nabavljaju preko istih ljudi preko kojih je nabavljaju i nakupci na novosadskim pijacama. Roba u supermarketu i na pijaci je gotovo identicna jer dolazi od istog izvora. Jedina razlika je u lubenicama i dinjama kada proizvodjaci sami u ogromnim kolicinama tu robu nude na pijacama ili na tezgama na ulici i uz lokalne puteve. Sve ostalo, jabuke, kruske, visnje, tresnje, salata, celer, luk, krompir, . . . je isto i na pijaci i u supermarketu. Na pijaci ta roba brze propada jer ono sto se danas ne proda trpaju u hladnjace kako bi i sutra bilo lepo i sveze. Te stalne nagle promene temperatura toplo-hladno uticu na voce i povrce. U supermarketima je temperatura tokom cele godine konstantna tako da voce i povrce ne trpe te temperaturne šokove kao na pijaci kada ih non-stop premestaju hladnjaca-tezga-hladnjca-tezga-hladnjaca . . .
  • 08.10.2012 12:40
    jerry
    Problem novosadskih pijaca su cene narod nije glup da placa nesto sto je puno skuplje pod plastom ovo je domace
  • NadaNS

    08.10.2012 12:27
    Veletržnica
    Nisu krivci supermarketi nego nakupci! Na Limanskojpijaci na prste jedne ruke možete prebrojati prodavce koji prodaju svoje proizvode (voće i povrće). U marketima možete birati robu a ovi šta vam udele u kesu i još vas prevare u merenju težine.
  • apoteka

    08.10.2012 12:20
    pare
    gospodo...megamarketi NE ugrožavaju opstanak novosadskih pijaca...nego tanak novcanik
    a konkurencija treba da postoji, da nas ne bi sisali sa ogromnim marzama

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna